IP BlackList SpamRats

urtzh
Más integrado que la RDSI
IP BlackList SpamRats

Hola,

 

Hace unas semanas mi IP estática ha aparecido en una lista negra (SpamRats). Cuando intento quitar mi IP de dicha lista, me envian el siguiente mensaje diciendo que el DNS inverso está mal configurado:

XX.red-83-48-42.staticip.rima-tde.net

 

This does not conform to 'Best Practices' recommendations for Network Operators, and Email administration and as such is much more likely to be an access point from which Trojans and Bots are being used to send Spam.

 

You should first, of course, ensure that the problem that got your IP detected in the first place (i.e. infected PC's or a spam leakage) gets rectified.

However, once

this is done you should contact your upstream provider or change the PTR

(reverse) DNS yourselves to something more suitable.

 

According to 'Best Practices' guidelines (and I can give you several references if you like) the hostname of an IP Address used to send email should resolve to the responsible party's domain. In this case, the host name resolves to your upstream provider, who aren't responsible for the mail server at that location.

Simply changing the reverse DNS to something like..

 

eg..

 

mail.your_domain.com

 

-- or --

 

gateway.your_domain.com

 

Once this is done, it would allow the IP Address to be removed, and also prevent the spread of Spam from trojans and bots. You may need to wait for the DNS change to propagate before removal.

 

¿Alguien podría asesorarme de cómo puedo corregir este problema de DNS inverso?

Muchas gracias.

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Javim-Movistar
Antiguo Moderador

Hola urtzh.

 

Para que los servidores de correo que comprueban los datos del servidor de origen , debes de incluir

el nombre del servidor ( ejemplo mailbox ) y el dominio en la resolución inversa de la IP estática.

También debería de coincidir con la que tiene declarada en el MX del dominio.

 

Para poder activarla necesito que me envíes por MP los siguientes datos:

 

Nº de teléfono.

NIF/CIF titular.

IP estática.

Excepción ( ejemplo mailbox )

Dominio ( ejemplo movistar.es )

 

Saludos.

 

 



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Javim-Movistar
Antiguo Moderador

Hola urtzh.

 

Ya tiene activada la resolución inversa con los datos que me enviaste.

 

Saludos.



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