blacklisted ?

ccm001
Mi vida cambió con el ADSL
blacklisted ?

Me vienen correos electronicos devueltos con un mensaje de proofpoint que apunta a la IP de accens telefonica como remitente de spam y poor tanto bloqueada

 

SMTP protocol diagnostic: 554 Blocked -

 

En el formulario que se abre ahi se identifica la IP de Accens como enviadora de SPAM

Por favor, diganme como solucionarlo porque mi IP no aparece bloqueada y parace ser que esa IP es de una filial  de Movistar.

 

Gracias por anticipado

Mensaje 1 de 7
2.414 Visitas
6 RESPUESTAS 6
ccm001
Mi vida cambió con el ADSL

 

Detalle mxtoolbox de donde esta listed la IP (de Telefonica accens)  en cuestión

 

 

 

 LISTED

SPAMCOP

Return codes were: 127.0.0.2  Detail

2039

78

Ignore

 LISTED

UCEPROTECTL1

Return codes were: 127.0.0.2  Detail

2039

78

Ignore

 LISTED

UCEPROTECTL2

Return codes were: 127.0.0.2  Detail

2039

94

Ignore

 

 

Mensaje 2 de 7
2.393 Visitas
ccm001
Mi vida cambió con el ADSL

Este es el correo que me envia proofpoint como repuesta a mi false positive submission.

 

 

Hi ,

Thank you for contacting Proofpoint's IP Reputation department via our website.

We have received a number of spam messages from xxxx.xxxx.xxx (* edito pero esa no es mi IP sino la de Telefonica), and this is why your IP address has been added to our block list.

Please note that this IP address is currently listed on (at least) 4 other blacklists (please see either http://www.mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=blacklist%3axxxxxxxxxxxxxxx or http://www.robtex.com/ip/xxxxxxxxxxxx.html#blacklists for further details).

In short, we are unable to remove this IP address from our list(s) at the present moment in time, as your current issue is still in need of a definitive resolution: Our listing of this IP address will therefore need to be allowed to decay naturally (which will happen a short while after we have received no further spam from it) or you will need to explicitly state that you (or your provider) have taken the steps necessary to rectify the issue at hand.

Please check for infected machines, compromised accounts and misconfigured e-mail servers and relays within your network, and then rectify these problems accordingly. Once you have done this (and we see no further spam messages from your IP address) we will remove your address from our list(s) accordingly.

If you are using a shared e-mail service (and / or you have no control over this IP address) you should notify your network administrator or hosting provider of this issue as soon as possible and encourage them to resolve the problems alluded to above.

Please find below a recent example of one of the e-mails in question, thank you.

Yours sincerely,
Mizuho Sejimo
Proofpoint Spam Engineering Team

----------------------------

Received: from smtp.movistar.es (smtp10.acens.net [86.109.99.134])
by DELETED with ESMTP id DELETED
for <DELETED>; Tue, 10 Sep 2013 01:46:18 -0700
X-CTCH-RefID: str=0001.0A0B0206.522EDC31.0014,ss=2,re=0.000,recu=0.000,reip=0.000,cl=2,cld=1,fgs=64
X-CTCH-Spam: Suspect
Received: from telefonica.net (37.215.127.59) by smtp.movistar.es (8.6.111) (authenticated as acgper)
        id DELETED; Tue, 10 Sep 2013 08:45:37 +0000
Message-ID: DELETED
Date: Tue, 10 Sep 2013 09:45:40 +0100
From: "Sumbliv" <acgper@telefonica.net>
X-Accept-Language: en-us
MIME-Version: 1.0
To: DELETED
Subject: Get erection easily without any prescriptions. Credible tabs offered!
Content-Type: text/html;
charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Priority: 1

Mensaje 3 de 7
2.361 Visitas
Javi-Movistar
Experto en Ciberfraude

Buenos días ccm001.

 

Envia toda esta informacion y los correos de rechazo a nemesys@telefonica.es para desde allí poder redirigir al deparatamento correspondiente.

 

Saludos

 

 



Puedes notificarnos cualquier aviso o fraude a través de nemesys@telefonica.esabuse@movistar.es o en el formulario Némesys

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Mensaje 4 de 7
2.348 Visitas
ccm001
Mi vida cambió con el ADSL
- These recipients of your message have been processed by the mail server:
nemesys@telefonica.es; Relayed

 He mandado un email y esto es lo que me responde (lo habeis recibido??)

Mensaje 5 de 7
2.329 Visitas
Javi-Movistar
Experto en Ciberfraude

Buenos días ccm001.

 

Me puedes enviar por un mensaje privado la información que te han dado en nemesys  y desde que cuenta de correo lo has enviado.

 

Saludos  



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Mensaje 6 de 7
2.292 Visitas
ccm001
Mi vida cambió con el ADSL

Pues es que no han mandado nada desde nemesys (lo envié desde una cta de @telefonica.net y otra de gmail.)

 

En vista del "silencio administrativo" al final he estado carteandome con proofpoint y he enviado un mensaje a Accens. Hoy he metido las Ips de Accens conflictivas en mxtools y parece que empiezan ya a deslistarlas.

 

Decia mi madre: "no hay mejor recado que el que se hace uno mismo"

 

 

Emoticono frustrado

 

 

Mensaje 7 de 7
2.285 Visitas