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Hablé por email con soporte técnico de Huawei, ya que mi Mate 30 Pro es una versión china que lleva 5G, y por tanto son ellos los que me tienen que dar soporte.
Me dicen que sí, que aunque no aparezca en el menú interno, los servicios VoLTE van incluídos dentro del teléfono.
Te paso un par de correos para que los veas.
¿Tenque llamar entonces al 1004 y pedirles, tal cual, que me activen Voz-4G en los Servicios Avanzados?
*Correos (si sabes un poco de inglés o con el traductor de Google, se entienden)
Dear Customer,
Thank you for contacting us.
Regarding the situation mentioned by you,we are so sorry.When 5G is enabled, VoLTE is activated by default and therefore the VoLTE HD calls menu is hidden. This feature requires the local Mobile telecom carriers support. For the domestic version of mobile phone to go overseas, the phone needs to use overseas SIM card and support overseas 4G band to use VoLTE. The volte of a small number of overseas Mobile telecom carriers is not open. The specific usage is subject to the local Mobile telecom carrier.
Best regards,
Huawei consumer services
*Otro:
Dear Customer,
Thank you for contacting us.
You're welcome. It is what we should do. As you said,you have to wait for approval to receive this service by your netowork provider.Please understand the inconvenience.Thank you for your support for HUAWEI!
Best regards,
Huawei consumer services
Como ves, hablan de que es el Network Provider el que me tiene que facilitar esta opción. Por eso lo pregunto por aquí. ¿Me activan estos servicios y ya está? ¿Reinicio el dispositivo?