Foro

Avatar de Kay123
Kay123
Yo probé el VDSL
25-10-2021
Resuelto

VLAN-ID for Fritzbox 5530 directly at fibre cable

Hello

 

I would like to connect my FritzBox 5530 directly to the fibre Optic cable. I know that others have done that and it is functioning perfectly.

The only information I am missing to do the same is the VLAN ID and Prio.

 

Could you please give me these number or let me know where/how I can get these numbers.

 

Thank you very much

  • Hola Kay123

     

    Nos alegramos de que este funcionando. ¿Podemos ayudarte en alguna otra consulta?

     

    Por otra parte, si consideras que tu consulta está resuelta, te agradeceríamos que en el hilo que has abierto, pulsases en el botón “Aceptar como solución” del post en el que se te ha resuelto tu caso. Es importante para nosotros que vuestras consultas queden resueltas y para otros usuarios es útil utilizar estas respuestas para sus dudas. 

     

    Un saludo, 

     

    Miriam

49 Respuestas

Las respuestas se han desactivado para esta discusión
  • Avatar de Técnico-Movistar
    Técnico-Movistar
    Responsable Técnico
    28-10-2021

    BUenos días Kay123,

     

    Gracias por respondernos. Por favor, si te es posible necesitamos que las consultas realizadas se efectúen en idioma español. La filosofía de dicho foro publico es poner el conocimiento en común para que todos sus usuarios se aprovechen de las soluciones aportadas al resto,y así podamos ser justos contodos los clientes que publican en la Comunidad.

     

    Vemos que te ha asesorado el usuario gonzifp al que agradecemos su aportación al caso.

     

    La conexión directa con nuestro router por cable/wifi ¿se lleva a cabo de forma correcta por favor?

     

    Muchas gracias, un saludo

     

    Irene

  • Avatar de Kay123
    Kay123
    Yo probé el VDSL
    28-10-2021

    I just received the answer from AVM.

    They are stating that all parameters on the Fritzbox are correct but Movistar is not connecting. Why they cant tell.

     

    So I am stucked in the middle

     

     

  • Avatar de Kay123
    Kay123
    Yo probé el VDSL
    27-10-2021

    Thank you for your help.

     

    Thats also what I found in the internet. Movistar Router is also saying 6 and 1 for the internet.

     

    Anyhow, no connection with the internet. Think I have to wait and see what AVM is coming up with.

     

    I think a few persons in Spain have problems with this Fritzbox, so if I find a solution I will post it here 

  • Avatar de gonzifp
    gonzifp
    Me electrocuté con el PLC
    27-10-2021

    Configuration data for FTTH connections from Movistar Spain

     

    Data: VLAN-ID 6 Priority 1
    Voice: VLAN-ID 3 Priority 4
    Television: VLAN-ID 2 Priority 4

     

    These are data that I have seen on two webs searching in Google, if they do not work for you, check it on the internal configuration web of your Movistar router

  • Avatar de Kay123
    Kay123
    Yo probé el VDSL
    27-10-2021

    Hello

     

    No the problem is not solved. I passed the information on the AVM. To solve the issue. They will look at this but they said that this will take a few days.

    All parameters were set correctly but I still get no Internet. Connection is established.

     

     

  • Avatar de Técnico-Movistar
    Técnico-Movistar
    Responsable Técnico
    27-10-2021

    Hola Kay123.

     

    ¿Podrías confirmarnos si ha quedado resuelta tu consulta con la información facilitada por Theliel (muchas gracias por tu aportación), por favor? 

     

    Un saludo.

     

    Angela. 

  • Avatar de Theliel
    Theliel
    Yo probé el VDSL
    26-10-2021

    Hi Kay123 

     

    In Movistar, Internet Service is under VLAN ID 6 and VLAN PRIO 1, there is no type of confusion or error in this value.

     

    Movistar does not block/unblock any device, if the user wants to use their own devices they can do so, although of course under their own responsibility, and configuration
     
    Regardless, I remind you, the ONT requires the unique user ID assigned by Movistar to the client. I always say that a user who does not know how to configure his own Router correctly, should not use his own Router.

    .

  • Avatar de Kay123
    Kay123
    Yo probé el VDSL
    26-10-2021

    Hallo

     

    thank you for the quick response. In the Internet you find as VLAN ID 6 but that doesnt work. I tried that a few times. Hope that someone can help to get the right ID.

     

    From Movistar is no approval or unlocking of the router required?

     

    Thank you for your help

  • Avatar de Técnico-Movistar
    Técnico-Movistar
    Responsable Técnico
    25-10-2021

    Hola Kay123

     

    Gracias por remitirnos tu consulta y bienvenido a la Comunidad Movistar.

     

    Confirmarte que no podemos garantizar el funcionamiento del servicio de Movistar usando equipos ajenos a nuestra red, pero en todo caso dejamos el hilo abierto, pro si algún miembro de la Comunidad a raíz de su propia experiencia te puede ayudar al respecto de lo que solicitas.

     

    Un saludo.

     

    Fernando.