Foro

Avatar de lars_nextware
lars_nextware
Más integrado que la RDSI
15-07-2020
Resuelto

Teltonika RUT240 connection only works for about 3 minutes

Hello!

 

Sorry for writing in English, but I don't know any Spanish.

 

I'm setting up a mobile internet connection using a Teltonika RUT240.

I'm using a "Contrato Infinito". The ICCID is 8934076700070853896F. The IMEI of my router is 860425045559331.

 

Problem 1: Connection not working

I get a good 4G connection and can use Speedtest and get 30Mbps download and 11Mbps upload. 

But only for about 3 minutes, then I start getting packet drops and after a few more minutes it's dead, 100% packet loss.

I use ping to 8.8.8.8 and 8.8.4.4 and even without using the connection, after a few minute pinging googles servers stops working.

If I reset the mobile connection it starts working again for a few minutes.

I have a wired connection to the router from a Windows 10 computer.

I've tried connecting with a phone to the Wifi of the router, same problem, works for a few minutes.

 

Problem 2: No public IP

I've tried using APN movistar.es and using PPP with PAP and MOVISTAR/MOVISTAR as login. But I don't get any public IP. I'm always getting a 10.*.*.* address.

 

An operator in Sweden that I had a similar issue with a few years ago updated their network to recognize that my type of device was a router and by default assign a public IP. Is this something that Movistar can do too?

 

Please have a look at this very strange problem!

 

Best regards,

Lars 

 

 

 

 

 

  • Hola lars_nextware

     

    Hemos recibido los datos de forma correcta, muchas gracias. Comprobando la línea verificamos que tenías activo un servicio, Conexión Segura, que en ocasiones crea conflictos con el Contrato Infinito, los hemos desactivado. Cuando puedas, por favor, reinicia el dispositivo donde tengas la sim y prueba el funcionamiento. Nos confirmas los resultados. Gracias.

     

    Un saludo.

     

    Fernando. 

4 Respuestas

Las respuestas se han desactivado para esta discusión
  • Avatar de Técnico-Movistar
    Técnico-Movistar
    Responsable Técnico
    18-07-2020

    Buenos días lars_nextware 

     

    Nos alegra saber que esta solucionado.
    Por nuestra parte, procedemos al cierre de este hilo, para cualquier otra duda o consulta en el futuro ya sabes donde encontrarnos.

     

    Un saludo

     

    Miriam

     

     

  • Avatar de lars_nextware
    lars_nextware
    Más integrado que la RDSI
    17-07-2020

    Hi again,

     

    As a follow up I want to tell you that it's working well now!

     

    Thank you for changing the setup on your side.

     

    I now get a public IP as expected using APN movistar.es

     

    Best regards,

    Lars

     

     

    For anyone else looking for this problem, here is some extra information on how this problems looks like.

     

    1. The 4G connection itself is stable.

    2. If I use only a few tcp/udp-connections it works ok.

    3. By using an OpenVPN VPN connection the connection works as expected. That way I only use a single (or few) udp-connections and then it works.

    4. It seems using a continuous ping (ping 8.8.8.8 -t) uses all the proxy server's connections and after a certain number of pings it stops working)

    5. If I restart the 4G-connection it works again.

     

  • Avatar de Técnico-Movistar
    Técnico-Movistar
    Responsable Técnico
    17-07-2020

    Hola lars_nextware

     

    Hemos recibido los datos de forma correcta, muchas gracias. Comprobando la línea verificamos que tenías activo un servicio, Conexión Segura, que en ocasiones crea conflictos con el Contrato Infinito, los hemos desactivado. Cuando puedas, por favor, reinicia el dispositivo donde tengas la sim y prueba el funcionamiento. Nos confirmas los resultados. Gracias.

     

    Un saludo.

     

    Fernando. 

  • Avatar de Técnico-Movistar
    Técnico-Movistar
    Responsable Técnico
    15-07-2020

    Hola @ lars_nextware

     

    Bienvenid@ a Comunidad Movistar.

     

    Te pedimos disculpas ya que los post serán  castellano, espero que de esta manera podamos ayudarte.

     

    Necesitamos que pruebes la SIM en un  teléfono móvil para verificar si la navegación en dicho dispositivo es correcta. Si persiste para poder revisar el servicio y verificar que esta correctamente , envíanos por mensaje privado los siguientes datos: 

     

    - Número de teléfono afectado
    - Nombre, apellidos y NIF de la persona titular la línea
    - Teléfono y persona de contacto, por si fuera necesario

     

    Un saludo 

     

    Miriam